Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv učitele při výběru vysoké školy a profese
Karasová, Anna ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Uhmannová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem učitele na výběr vysoké školy a profese u studentů posledního ročníku gymnázia. Cílem práce je zjistit, jakou roli hrají učitelé při výběru dalšího směřování studentů, čím své studenty mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu studentů vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum, který byl pro účely této práce proveden. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním práce je, že učitelé hrají poměrně významnou roli při výběru vysoké školy studentů i přes to, že jejich vliv je studenty do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem studentů, který může být ovlivněn vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Středoškolští studenti a výběr vysoké školy v rodinách bez vysokoškolského vzdělání
Sabolová, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Středoškolští studenti a výběr vysoké školy v rodinách bez vysokoškolského vzdělání pojedná o problematice volby vysoké školy z pohledu studenta a jeho rodiče. Cílem této práce je zmapovat, jaké faktory ovlivňují středoškolského studenta pokračovat ve studiu na vysoké škole a zjistit, co vede jejich rodiče k tomu, aby potomka podpořili v dalším studiu. Specificky se zaměřuji na rodiny, kde rodiče sami vysokoškolské vzdělání nemají. Teoretická část práce seznámí čtenáře se základními pojmy týkající se volby vysoké školy, volby povolání, školního a rodinného prostředním, které jedince ovlivňují. Dále se v teoretické části bakalářské práce zaměřuji na etapy psychického vývoje člověka, konkrétně období dospívání a vynořující se dospělosti. V empirické části představím kvalitativní výzkum. Ke sběru dat budou využity polostrukturované rozhovory a Data budou kvalitativně zpracována prostřednictvím otevřeného kódování (zakotvená teorie - grounded theory). Zkoumaný vzorek bude činit 6 respondentů: 3 studenty 3. ročníku všeobecného gymnázia a střední odborné školy a 3 jejich rodiče, kteří mají střední vzdělání zakončené maturitou. Bude sledováno, zda mají studenti zájem pokračovat ve studiu na vysoké škole a jakou podporu jim v tomto rozhodnutí nabízí rodiče. Dále budu zkoumat, zda...
Faktory, které ovlivnily volbu oboru Sociální a charitativní práce u studentů Teologické fakulty
EMROVÁ, Nicole
Práce se zabývá faktory, které ovlivnily studenty, aby se rozhodli pro studium oboru Sociální a charitativní práce na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část charakterizuje sociální práci, sociálního pracovníka a studijní obor Sociální a charitativní práce. Dále popisuje volbu povolání a rozebírá jednotlivé faktory působící na volbu povolání. Praktická část obsahuje výzkum prováděný prostřednictvím anonymních dotazníků, které byly rozdány mezi studenty Sociální a charitativní práce, kteří byli ve všech třech ročnících téměř rovnoměrně zastoupeni. Jejím cílem je zjistit, které motivy, faktory, do jaké míry ovlivnily studenty při volbě studijního oboru a jak s odstupem času hodnotí toto své rozhodnutí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.